Preview

Bulletin of State University of Education. Series: Physics and Mathematics

Advanced search

RESEARCH AND DEVELOPMENT ACTIVITIS IN THE CONSIDERATION OF SCIENTIFIC METHOD IN PHYSICS

https://doi.org/ 10.18384/2310-7251-2016-2-101-110

Abstract

We consider the methods of studying the scientific method of cognition of nature and the results of experimental practice in the propaedeutic course in physics. We describe works of different types, each of which has a characteristic. The purpose of the scientific method is to obtain scientific knowledge about natural objects and phenomena. Examples from the series of tasks of some research and development work are presented, which show their stages and activities of training during their execution.

About the Author

Tatiana Aleksandrovna Kaznacheeva
GBOU School No. 64
Russian Federation


References

1. Мултановский В.В. Физические взаимодействия и картина мира в школьном курсе: Пособие для учителя. М.: Просвещение, 1977. 168 с.

2. Синявина А.А. Методы познания природы как системообразующие факторы конструирования содержания курса физики основной школы (на примере электрического поля) // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Физика-математика. 2012. № 2. С. 72-81.

3. Холина С.А. Требования к достижениям учащихся при изучении механического движения в курсе физики основной школы // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Физика-математика. 2012. № 1. С. 115-121.

4. Хижнякова Л.С., Синявина А.А., Холина С.А. и др. Физика. 7 класс: рабочая тетрадь № 1 для учащихся образовательных учреждений. М.: Вентана-Граф, 2012. с. 80.

5. Резников Л. И. Перестройка курса физики средней школы в свете современных достижений науки // Известия АПН РСФСР выпуск 141. М.: Просвещение, 1965. 168 с.

6. Казначеева Т.А. Методика ознакомления учащихся 5-6 классов с исследовательскими методами физики: учебно-методическое пособие. М.: ИИУ МГОУ, 2013. 98 с.


Review

Views: 49


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5083 (Print)
ISSN 2949-5067 (Online)