Preview

Bulletin of State University of Education. Series: Physics and Mathematics

Advanced search

RESEARCH JOBS IN PHYSICS AS ONE OF THE MEANS OF FORMATION OF INTELLECTUAL AND CREATIVE ABILITIES OF STUDENTS SECONDARY SCHOOL

Abstract

The paper analyzes some of the psychological concepts of the development of intellectual and creative abilities of students and outlines their use in the study of the physics courses in high school. Examples of research tasks in the study of the ‘direct current’ in physics courses in high school, aimed at the development of intellectual and creative abilities of students, are presented. The research tasks, including theoretical research, experimental research, and familiarity with technical objects, are classified. The ways of performing tasks and guidelines to them are presented.

About the Authors

A. . Sinyavina
Московский государственный областной университет
Russian Federation


Z. . Imankulova
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Рузавин Г.И. Методология научного познания: Учеб. пособ. для вузов. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2013. C. 287.

2. Федеральный государственный образовательный стандарт среднего (полного) общего образования.[электронный ресурс]. 2014. URL: http://standart.edu.ru/ (дата обращения: 15.11.14).

3. Гамезо М.В., Герасимова В.С., Машурцева Д.А., Орлова Л.М. Общая психология: Учеб. метод. пособ. / Под общ. Ред. М.В. Гамезо. М.: Ось-89, 2007. C. 352.

4. Крайг Г. Психология развития. СПб.: Питер, 2000. C. 992.

5. Савенков А.И. Психология детской одарённости. М.: Генезис, 2010. C. 440.

6. Хижнякова Л.С., Синявина А.А. Физика: 8 класс: учеб. для учащихся общеобр. орг-ций. М.: Вентана-Граф, 2011. 224 с.

7. Физика: 11 класс: базовый и углублённый уровни: учеб. для учащихся общеобр. орг-ций / Л.С. Хижнякова, А.А. Синявина, С.А. Холина и др. М.: Вентана-Граф, 2014. C. 408.

8. Физика: программы: 7-9 классы, 10-11 классы / Л.С. Хижнякова, А.А. Синявина, В.В. Кудрявцев и др. М.: Вентана-Граф, 2014. C. 288.


Review

Views: 60


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5083 (Print)
ISSN 2949-5067 (Online)