Preview

Bulletin of State University of Education. Series: Physics and Mathematics

Advanced search

METHODS OF KNOWLEDGE OF NATURE AS A SYSTEM-FACTORS DESIGNING THE COURSE CONTENT OF THE BASIC SCHOOL PHYSICS (FOR EXAMPLE, THE ELECTRIC FIELD)

Abstract

In this article discloses the notion «method» with the use of different sources.
Shows the use of the methods of research of nature in the design of educational material
on the electric field. Justified and defines the main provisions of which lie in the basis of
the design of teaching material of the course of physics of the basic and secondary
school-ly. The characteristics of ways of action are formed by the teachers-is in the
course of the examination of the content of training material on the electric field. It also
reflects the planned results in the study of the electric field

About the Author

А. Синявина
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Горбачев В.В. Концепции современного естествознания: Учеб. пособие для студентов вузов / В.В. Горбачев. - 3 - е изд., перераб., - М.: ООО «Издательство Оникс»: ООО «Издательство «Мир и образование», 2008. - 704 с.

2. Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. -М.: ИНТОР, 1996. - 544 с.

3. Джанколи Д. Физика в 2-х т. Т.2: Пер. с англ. - М.: Мир, 1989. - 667 с.

4. Капица С.П. Жизнь науки. - Москва: Издательский дом ТОНЧОУ, 2008. -592 с.

5. Кохановский В.П. Основы философии науки: Учебное пособие для аспирантов/ В.П. Кохановский [и др.]. - Изд. 2-е. - Ростов н/Д: Феникс, 2005. 608 с .

6. Мултановский В.В. Физические взаимодействия и картина мира в школьном курсе. Пособие для учителей. - М.: Просвещение, 1977. - 168 с.

7. Новиков А.М., Новиков А.Д. Методология. - М.: СИНТЕГ, 2007. - 668 с.

8. Новый французско-русский словарь/ В.Г. Гак, К.А. Ганшина. - М.: «Русский язык»; Paris: Editions Librairie du Globe, 1994. - 1195с.

9. Парсел Э. Электричество и магнетизм. Учеб. руковод. Пер. с англ. / Под ред. А.И. Шальникова и А.О. Вайсенберга. - 3-е изд. -М.: Наука, 1983. - 416 с.

10. Разумовский В.Г. Физика в школе. Научный метод познания и обучение/ В.Г. Разумовский, В.В. Майер. - М.: Гуманитар. изд. Центр ВЛАДОС, 2004. - 463 с. - (Библиотека учителя физики).

11. Синявина А.А. Формирование теоретических обобщений при изучении физики в общеобразовательных учреждениях. -М.:МГОУ, 2005. - 108 с.

12. Терра-Лексикон: Иллюстрированный энциклопедический словарь. - М.: Терра, 1998. - 672 с.

13. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования. http://standart.edu.ru/ (дата обращения: 15.04.12)

14. Фейнман, Р. Характер физических законов/[пер. с англ.]; Ричард Фейнман. - М.:АСТ:Астрель, 2012, - 252 с.

15. Физика: Энциклопедия./ Под ред. Ю.В. Прохорова.-М.: Большая Российская энциклопедия, 2003. - 944 с.

16. Хижнякова Л.С. Формирование теоретического способа мышления при изучении курса физики основной школы// Проблема теоретических обобщений на уровне законов при обучении физике. - М.:МПУ, 2003. с. 6-10.

17. Эстетика: Словарь/ Под общ. ред. А.А. Беляева и др. -М.: Политиздат, 1989. - 447с.


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5083 (Print)
ISSN 2949-5067 (Online)