Preview

Bulletin of State University of Education. Series: Physics and Mathematics

Advanced search

APPLICATION OF THE MODULAR APPROACH IN TRAINING

Abstract

The advantages and lacks of the modular approach of training, place and role in the educational standards of new generation are analyzed.

About the Authors

A. . Bugrimov
Moscow Regional State University
Russian Federation


A. . Volkova
Moscow Regional State University
Russian Federation


References

1. Байденко В.И., Оскарссон Б. Базовые навыки (ключевые компетенции) как интегрирующий фактор образовательного процесса. //Профессиональное образование и формирование личности специалистов: Научно-методический сборник. М., 2002.

2. Карпов В.В., Катханов М.Н. Инвариантная модель интенсивной технологии обучения при многоступенчатой подготовке в вузе. М. СПб., 1992 - с.70.

3. Кукосян О.Г., Князева Г.Н. Концепция модульной технологии обучения в системе дополнительного профессионального образования: Метод. пособие. Краснодар, 2001.

4. Кускова И.Б. Принципы модульного обучения. //Компетентность - 2009 -№6.

5. Третьяков П И., Сенновский И Б. Технология модульного обучения. Практико - ориентированная монография. М., Новая школа, 2-е изд. 2001.

6. Модульная технология http://mtn-module.ru/ (дата посещения: 28.11.10)


Review

Views: 56


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5083 (Print)
ISSN 2949-5067 (Online)