Preview

Bulletin of State University of Education. Series: Physics and Mathematics

Advanced search

THE INSTRUCTION PROBLEMS OF THE REFLEX STUDYING MATHEMATICS SUMS

Abstract

One of the problem’s solving mathematics sums instruction practice and theory is considered in this article (the final stage - studying, development, transformation). It drawns attention to need to proceed from the mathematics sum to the teaching and studying sum as the mean of this proceed.

About the Author

N. . Efimova
Moscow Regional State University
Russian Federation


References

1. Фридман, Л.М. Методика обучения решению математических задач. //Математика в школе. - 1991. - №5. - С.59-63

2. Бескин, Н.М. Роль задач в преподавании математики. // Математика в школе. - 1992. №4-5. - С.3-4 Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. - М., ИНТОР. - 1996.- 544 с.

3. Пойа, Д. Математическое открытие. - М., Наука, 1972. - 448 с.

4. Ольбинский, И.Б. О рефлексивном исследовании математической задачи // Народное образование в XXI веке. Тезисы научных докладов Международной юбилейной научно-практической конференции, посвященной 70-летию МПУ, 2001. - С.60-61

5. Фридман, Л.М., Турецкий Е.Н. Как научиться решать задачи. Книга для учащихся. - М., Просвещение, 1984. - 175 с.

6. Колягин, Ю.М., Оганесян В.А. Учись решать задачи. Пособие для учащихся VII-VIII классов. - М., Просвещение, 1980. - 96 с.


Review

Views: 58


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5083 (Print)
ISSN 2949-5067 (Online)