MODEL OF FORMATION OF RESEARCH COMPETENCY OF THE FUTURE MATHEMATICS TEACHER.
Abstract
professional education of the mathematics teacher is considered. The author formulates
priority problems in the organization of research activity of students and assumes that
their successful solution is possible within the limits of realization of model of formation
of research competency. In article the model of formation of research competency of the
future mathematics teacher is presented, organizational-pedagogical conditions of its realization
are specified, levels of progress of research competency are described, forms of
development of research competences are considered.
About the Author
С. ЗабелинаRussian Federation
References
1. Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Феде- рации на период до 2020 года.
2. Хуторской, А.В. Ключевые компетенции как результат личностно- ориентированной парадигмы образования //Народное образование.-2003.-№2.
3. Шашкина, М.Б., Багачук А.В. Формирование исследовательской деятельности сту- дентов педагогического вуза в условиях реализации компетентностного подхода. Красноярск,2006
4. Грачев, В.В., Жукова О.А., Орлов А.А Компетентностный подход в высшем профес- сиональном образовании // Педагогика.-2009.-№2
5. Байденко, В.И. Компетенции в профессиональном образовании // Высшее образо- вание в России.-2004.-№4
6. Андреев, А.В. Знания или компетенции // Высшее образование в России.-2005.-№2