Preview

Bulletin of State University of Education. Series: Physics and Mathematics

Advanced search

METHODICAL ASPECTS OF STUDYING DISCIPLINE “PHYSICAL ELECTRONICS” WITH BACHELORS OF PEDAGOGICAL DIRECTION OF TRAINING

https://doi.org/ 10.18384/2310-7251-2017-4-129-138

Abstract

The paper summarizes the experience of teaching the discipline “Physical Electronics” to students in the field of training “Pedagogical Education”, the profile of “Physics and Informatics”. The place of discipline within pedagogical education is shown. The importance in the formation of students’ abilities to use natural-science and mathematical knowledge for orientation in the modern information space is indicated. Methods of organization of classroom and independent work of students, as well as criteria for evaluating results within the rating-rating system are presented.

About the Author

Vladimir A. Emelyanov
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Положения о балльно-рейтинговой системе оценки успеваемости студентов МГОУ : протокол заседания УМС от 26.11.2012 г. № 03, протокол заседания УС от 27.12.2012 г. № 04 [Электронный ресурс]. URL: http://txts.mgou.ru/17.10.2017/ballno_reyt_sistema.pdf (дата обращения: 05.12.2017).

2. Емельянов В.А. Физическая электроника. Лабораторный практикум М.: МГОУ, 2016. 64 с.

3. Бугримов А.Л. Методические рекомендации по проведению лабораторных работ и практических занятий / А.Л. Бугримов, Т.Н. Грань, С.А. Холина. М.: МГОУ, 2014. 10 с.

4. Бугримов А.Л. Методические рекомендации по организации внеаудиторной самостоятельной работы обучающихся / А.Л. Бугримов, Т.Н. Грань, С.А. Холина. М.: МГОУ, 2014. 12 с.

5. Трофимова Т.И. Сборник задач по курсу физики для втузов. М.: «ОНИКС 21 век», 2005. 384 с.

6. Задачи на диоды [Электронный ресурс]. URL: https://studfiles.net/preview/1700326/ (дата обращения: 5.12.2017).

7. РГЗ Задачи по транзисторам [Электронный ресурс]. URL: https://studfiles.net/preview/2113870/ (дата обращения: 5.12.2017).


Review

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5083 (Print)
ISSN 2949-5067 (Online)