Preview

Bulletin of State University of Education. Series: Physics and Mathematics

Advanced search

METHODOLOGICAL ASPECTS OF THE SUBJECT «LINEAR ALGEBRA» AT THE TECHNICAL UNIVERSITY

Abstract

We summarize the experience of teaching the course ‘Linear algebra’ to students of a technical University. The place and purpose of the course within the professional mathematics education are described. The importance of the subject in the formation of a student's cognitive, creative and professional competencies is outlined. We report the methodological problems of teaching, the main ideas of their solution, teaching methods and techniques, organization of independent work of students, and pedagogical tools to achieve the goals. The most important issues arising from the transition to the rating system of evaluation of educational achievements are described, and possible ways of their overcoming are presented.

About the Authors

E. . Vlasova
Московский государственный технический университет им. Н.Э. Баумана
Russian Federation


V. . Popov
Московский государственный технический университет им. Н.Э. Баумана
Russian Federation


A. . Latyshev
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Власова Е.А., Попов В.С. Принципы блочно-модульной системы преподавания математики // Проблемы совершенствования качества образования в вузе: мат-лы второй науч.-практ. конф., Орехово-Зуево, 5 февраля 2010 г. Орехово-Зуево: Изд-во Орехово-Зуевского филиала института экономики и предпринимательства, 2010. С. 88-93.

2. Власова Е.А., Попов В.С. О разработке вузовских учебных программ математических дисциплин // Проблемы совершенствования качества образования: мат-лы четвертой междунар. науч.- практ. конф., Орехово-Зуево, 17 февраля 2012 г. Орехово-Зуево: Изд-во Орехово-Зуевского филиала института экономики и предпринимательства, 2012. С. 52-57.

3. Власова Е.А., Грибов А.Ф., Попов В.С., Латышев А.В. Принципы модульно-рейтинговой системы преподавания высшей математики // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Физика-математика. 2013. № 3. С. 93-99.

4. Власова Е.А., Грибов А.Ф., Попов В.С., Латышев А.В. Развитие мотивационных стимулов обучения в рамках модульно-рейтинговой системы организации учебного процесса // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Физика-математика. 2014. № 1. С. 48-53.


Review

Views: 60


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5083 (Print)
ISSN 2949-5067 (Online)