Preview

Bulletin of State University of Education. Series: Physics and Mathematics

Advanced search

THE USE OF THE REFLEX STUDYING IN THE PROCESS OF SOLVING MATHEMATICS SUMS INSTRUCTIONS

Abstract

One of the problems solving mathematics sums instruction practice and theory
is considered in this article (the final stage - studying, development, transformation).
It drawns attention to need to proceed from the mathematics sum to the teaching
and studying sum as the mean of this proceed.

About the Author

Н. Ефимова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Розов Н.Х. Академик А.Н. Колмогоров и проблема изучения индивиду- альных особенностей психологии творчества. //Математика в школе. - 1991. №2. -С.9-10

2. Рубинштейн С.Л. Учение. Теории учения. /Хрестоматия. Ч.1. Отечествен- ные теории учения. - 1996. -С. 21-27

3. Столяр А.А. Педагогика математики. - Высшая школа. - 1986. - 415 с.

4. Стратилатов П.В. О системе работы учителя математики с методически- ми рекомендациями по организации учебного процесса. - М., просвеще- ние. - 1984. - 96 с.


Review

Views: 38


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5083 (Print)
ISSN 2949-5067 (Online)